Hoe moet ik inloggen om de schoolfoto’s te bekijken en/of betalen?
Ga naar: www.FotoMarcel.nl. Klik op het Ideal logo. Of ga gelijk naar: bestel.fotomarcel.nl.
Vul de inlognaam en het tijdelijke wachtwoord in die op de bijsloten brief staan.
Bij de schoolfoto’s zit geen brief met inloggegevens. Wat nu?
Neem contact op met Foto Marcel Twello, info@fotomarcel.nl. Vraag om nieuwe
inloggegevens en vermeldt de naam van dochter/zoon en op welke school zij/hij zit.
Waarom moet ik na het inloggen gelijk een nieuw wachtwoord aanmaken?
Het wachtwoord wat het systeem heeft gegenereerd is een tijdelijk wachtwoord en niet
makkelijk te onthouden. Uw eigen nieuwe persoonlijke wachtwoord is voor u makkelijker te
onthouden als u opnieuw wilt inloggen. Daarnaast dient u een e-mailadres op te geven. Dit e-
mailadres wordt gebruikt om de aankoop van de schoolfoto’s te bevestigen. Tevens wordt
hier de persoonlijke foto naar gemaild indien u het gehele fotopakket binnen 4 weken heeft
gekocht.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Het tijdelijke wachtwoord staat op de brief die bij schoolfoto’s zit. Indien u eerder heeft
ingelogd en een persoonlijk wachtwoord heeft aangemaakt kunt u deze opvragen door op de
tekst “wachtwoord vergeten?” te klikken. Vul hier de gebruikersnaam in. De gebruiksnaam is
naam van uw dochter/zoon. Bijvoorbeeld “annajansen” U ontvangt nu op uw eerder
opgegeven e-mail adres een wachtwoord resetlink. Nu kunt u uw wachtwoord opnieuw
instellen.
Ik wil voor meerdere kinderen tegelijk de schoolfoto’s kopen en met iDeal betalen.
U kunt op dit moment nog niet voor meerdere kinderen in 1 handeling de betalingen
afhandelen. Log in voor het eerste kind, maak uw keuze en betaal de schoolfoto’s. Om voor
het 2 e kind te kunnen inloggen dient u eerst uit te loggen. Klik op de naam van het eerste kind
en klik op “uitloggen”. Nu kunt u opnieuw inloggen met de gegevens van het volgende kind.
Kan ik de portretfoto digitaal ontvangen?
Indien u het complete fotopakket koopt wordt de portretfoto u automatisch toegezonden
met de bevestigingsmail. Indien dit is gebeurd kunt u opnieuw inloggen en de foto
downloaden. Ziet u na het inloggen geen downloadlink, stuurt u ons dan een e-mail met het
verzoek toezenden van de foto. Vermeld dan de naam van uw dochter/zoon en de naam van
de school.
De resolutie van de gratis ontvangen portretfoto is niet het originele fotobestand. Waarom niet?
Klopt, de portretfoto die u gratis ontvangt bij de aankoop van het gehele fotopakket krijgt u
als dank voor de aankoop van het fotopakket. Dit is een verkleinde versie van het origineel.
Het originele bestand kunt u kopen tegen een tarief van € 5,-. Stuurt ons u ons een e-mail
met het verzoek om deze foto. Vermeld dan de naam van uw dochter/zoon en de naam van
de school.
Kan ik de klassenfoto digitaal ontvangen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Hoe kan ik foto’s en andere foto gerelateerde producten nabestellen?
Het nabestellen gaat via de website van onze foto-afdrukcentrale. Op onze website
www.FotoMarcel.nl klikt u op de knop NABESTELLEN. U komt nu op de website van onze
foto-afdrukcentrale. Onderaan de portretfoto staat een gebruiker-ID en een wachtwoord.
Bijvoorbeeld: 1510003234 en de code: SWE-887-PWB. Vul deze gegevens in en u kunt de
fotoproducten bestellen.
Wat doe ik als ik geen foto’s wil kopen?
Bij de schoolfoto’s zit een retour-envelop. Deze kunt u gebruiken om de foto’s kosteloos
retour te zenden die u niet wilt afnemen. Postzegels plakken dus niet nodig!
Ik vind het betalen van de schoolfoto’s een beetje ingewikkeld. Kan dit niet veel simpeler?
Het betaal/bestel proces kan inderdaad simpeler. We hebben te maken met fotovel keuzes
met verschillende prijzen. Daarnaast hebben wij natuurlijk te maken met de AVG
(privacywet). Als wij iedereen een e-mail konden zenden met de gegevens zouden wij het
proces kunnen vereenvoudigen, maar dat staat de privacywet niet (meer) toe.
Ik heb nog ideeën voor jullie om de website verbeteren. Hebben jullie interesse?
Natuurlijk! Alle tips zijn welkom. Graag een e-mail naar: info@fotomarcel.nl
Staat uw vraag er niet tussen?
Indien uw vraag er niet tussen staat, of begrijpt u niet precies wat u moet doen? Neem dan contact
met ons op. Samen komen we altijd tot een oplossing!